2020 Március 2-től új üzletünkben várjuk a Sztráda üzleti parkban, Tatabánya-Vértesszőlős, Gerecse út 2.

TPMS/RDKS

TPMS/RDKS

 

Röviden a TPMS-ről, azaz a guminyomás-szenzorról


2014. november 1-től minden új, az Európai Unióban forgalomba helyezett autóban kötelező elem a guminyomás-szenzor.


TPMS/RDKSA TPMS alkalmazásának céljai:

  1. növeli a vezetés biztonságát, jelzi a guminyomás esést
  2. megelőzi a hibás légnyomás értékek által felmerülő nagyobb üzemanyag fogyasztást
  3. megelőzi a hibás légnyomás értékek által felmerülő rendellenes és/vagy gyorsabb gumiabroncs  kopást

A guminyomás ellenőrző rendszereknek két típusa létezik, az indirekt és a direkt.


Az INDIREKT rendszer a kerekek fordulatszámát figyeli. Ha csökken az egyik abroncsban a nyomás, akkor annak a kerülete kisebb lesz, ezáltal gyorsabban forog, mint a többi kerék. Ezt a központi egység érzékeli és figyelmezteti a vezetőt. A rendszer előnye, hogy az ABS-szenzor jeleit használja, emiatt nincs szükség külön érzékelőre. Hiba esetén, a műszerfalon sárga jelzés tűnik fel.


TPMS/RDKSA DIREKT rendszer felépítése komplexebb, ugyanakkor részletesebb és pontosabb adatokat szolgáltat. Minden keréken külön-külön kerül elhelyezésre nyomás-szenzor. A szenzor lehet a szeleppel egybeépítve, vagy pedig az abroncs belső felén rögzítve. A mért adatok rádiófrekvencián kerülnek továbbításra a központi egység felé. Ez a rendszer nem a kerék fordulatszáma alapján jelez, hanem egy küszöbértékre van beállítva, amit ha elér a guminyomás, akkor a műszerfalon megjelenik a TPMS sárga ikonja.


2015. júniusától a műszaki vizsgákon is ellenőrzik a TPMS rendszerek megfelelő működését. Ha van az autóban, működnie kell.


Két felni garnitúra esetén (téli-nyári), mindkettőben kell lennie szenzornak.


TPMS/RDKS programozásA szenzorok cseréjéhez, beszereléséhez, felújításához, programozásához speciális eszközök kellenek. A beszerelést/felújítást követően, valamint a szezonális csere idején a szenzorokat programozni, tanítani szükséges. A programozás egy OBD-s diagnosztikai eszköz segítségével történik. Amennyiben "forgatjuk" (eltérő helyre tesszük) a kerekeket, akkor újra is kell tanítani az autót, hogy melyik felni/szenzor hova került. Az eszközök kezeléséhez szakértelem szükséges, emiatt nem lehetséges az, hogy otthon végezzük el ezeket a műveleteket.

 

Vásárlóinknak szaktanácsadással segítünk a megfelelő szenzor kiválasztásában. Üzletünkben kaphatók szenzorok, és a felújításukhoz szükséges alkatrészek egyaránt. Szervizünk rendelkezik a megfelelő eszközökkel és szakértelemmel a beszerelés/felújítás/programozás elvégzéséhez. A programozáshoz szükséges berendezésünk állandó szoftver frissítésének köszönhetően naprakészek vagyunk a legújabb típusú autókhoz szükséges információkkal, programokkal. Online keresőnk segítségével márkára szűrve tud választani autójához megfelelő szenzorokat.


TPMS = Tire-Pressure Monitoring System

RDKS = ReifenDruck KontrollSystem

* -al jelölt mezők kitöltése kötelező